Tuesday 1 January 2013

Terlambat 1 Minit

 
Terlambat 1 MenitSeorang lelaki sedang berlari menuju sebuah loket. Setelah mendapatkan sebuah tiket, lelaki tersebut berlari mendekati sebuah tempat perhentian kereta. Namun betapa kecewanya ketika di dapatinya kereta yang telah dikejarnya dengan sangat lela itu sudah pergi satu minit yang lalu.

Sejak hari itu, kerjayanya menjadi hancur kerana waktu itu adalah hari pertama bagi dirinya untuk persembahan yang menentukan nasibnya dalam sebuah jabatan yang ia duduki. Kini ia harus bersusah payah untuk memenuhi keperluan sehari-hari, kadang ia harus merelakan perutnya tanpa makanan selama dua hari.

Waktu satu minit ternyata sangat berharga bagi lelaki itu di mana waktu
itu merupakan kunci kejayaannya. Lalu bagaimana dengan kita? Masihkah ada ertinya satu minit itu bagi kehidupan kita? Pernahkah kita berfikir dalam masa beberapa minit, semua perkara yang kita miliki boleh hilang seketika?

Iblis mampu mengambil semua yang kita miliki dalam hitungan detik, bahkan nyawa kita pun boleh dengan mudah diambilnya. Maka dari itu kita memerlukan Tuhan dalam setiap langkah hidup kita. Bila kita hidup di dalam Tuhan, maka Tuhan akan menjaga setiap hari-hari kita. Tuhan tidak akan mengambil seperti halnya iblis, namun Tuhan selalu memberkati hidup kita.

TUHAN memberkati engkau dan melindungi engkau

bilangan 6:24
0 Comments
Comments