Monday 14 January 2013

Tempat Perlindungan

Tempat Perlindungan
Ada seorang anak kecil yang pualng dari sekolah dengan terisak. Begitu sang ayah membuka pintu, berlarilah anak itu dan terus memeluk ayahnya. Anak itu pun menangis sejadi-jadinya dan menceritakan apa yang baru saja di alaminya.

Rupanya saat pulang sekolah, dia diganggu oleh sekumpulan anak kecil yang bukan merupakan rakan sekolahnya. Mereka berbuat nakal pada dirinya sehingga menjadi sangat takut. Selepas kejadian itu, setiap pulang sekolah tak ada lagi yang berani mengganggu dirinya. Bahkan kini dia boleh tersenyum apabila melintas di depan anak-anak nakal tersebut.

Ternyata sang ayah yang menemani dirinya apabila pulang sekolah. Sang ayah juga melindungi dari anak-anak nakal tersebut. Tidak ada orang tua yang rela jika anaknya diganggu oleh teman-teman yang tidak baik.

Demikian pula Bapa kita di syurga. Bapa tidak akan merelakan anak-anak-Nya jatuh ke dalam dosa. Allah telah menghantar kepada kita iaitu Roh Kudus untuk menjaga dan melindungi hati kita dari bisikan-bisikan iblis.

Tuhan adalah tempat perlindungan yang teguh. Saat badai kehidupan kita menerpa, larilah kepada Yesus maka Isa akan meredakan badai-badai itu bagi kita. Saat ada seseorang yang melukai kita, datanglah pada Yesus kerana hanya Dia lah kita mendapatkan kesembuhan kekal.

Allah yang abadi adalah tempat perlindunganmu, dan di bawahmu ada lengan-lengan yang kekal. Ia mengusir musuh dari depanmu dan berfirman: Punahkanlah!

ulangan 33:27
0 Comments
Comments